wtorek, 31 grudnia 2019

Kalendarze 2020

Są dwa kalendarze. Jeden być może obił się Wam o oczy, bo wychodzi od 2005 roku i można najzwyczajniej w świecie kupić go w księgarni realnej czy internetowej.
Pana Kuleczkę z ferajną maluję zwykle w pachnącym zielenią czerwcu i mam wrażenie, że dlatego sporo słońca zawekowane jest na  stronach tego kalendarza.
Jak się do tego doda sentencje Wojciecha Widłaka to się ma na ścianie takie prywatne okienko wprost na pogodny, bezpieczny świat.

Można wytężyć wzrok i znaleźć szczegóły, którymi różnią się te dwa obrazki, a potem z satysfakcją poklepać się po pleckach.
Dzieciństwo- czas, kiedy wszystko jest wielkie.

Kiedyś szopki krakowskie można było zobaczyć albo w Muzeum Historycznym, albo raz w roku pod Adasiem. Dla nie krakusów -w pierwszy czwartek grudnia na schodkach przy pomniku Adama Mickiewicza na Rynku Głównym odbywa się konkurs na najpiękniejszą szopkę.
Od dwóch lat, w różnych punktach Starego Miasta od początku grudnia do końca stycznia stoją oświetlone gabloty.
I nie wiem sama, co bardziej cieszy moje oczy, te miesiącami całymi klejone, lśniące, iskrzące rozbrajająco absurdalne cudeńka, czy zachwyt dzieci, które na nie patrzą.
Ta szopka (trochę tylko zwasiuczyńszczona) stała w zeszłym roku obok Barbakanu, koło Bramy Floriańskiej.





Większość skarbów wcale nie kryje się w ziemi.
A taką scenkę z dwoma żwawymi  6-7 letnimi dżentelmenami na rowerkach, którzy z impetem ryli pod drzewem w poszukiwaniu CZEGOŚ, zobaczyłam kiedyś na rynku w Lanckoronie

Etykietki są dobre tylko na słoikach.
Ta karta, wspomnienie wakacji warmińsko - mazurskich, jedna z moich najulubieńszych ( ta sentencja Wojciecha Widłaka) niestety kompletnie została skopana w druku- jakby wyprana w niewłaściwym proszku. Inny najulubieńszy motyw (pojemne moje serce!) ze świetlikami można zobaczyć na>>> polskiej ilustracji dla dzieci





Czy życie było by prostsze, gdyby ktoś wynalazł aparat do czytania w myślach?

Katastrofa natęża swą moc hipnotyczno-mesmeryczną do ostateczności.
I ja natężam, życząc Wam przyjemnego Sylwestra i bardzo dobrego przyszłego roku.

Drugi kalendarz - wkrótce.




5 komentarzy:

  1. Ha! Światek.
    Czasem wydaje mi się że to było kilka lat temu, a tu już proszę można liczyć w dekadach. Pozdrowienia dla Twoich Dziewczyn.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Elu, jestem wielką fanką Pani prac❤️ kalendarz z Panem Kuleczką zdobi naszą ścianę na ten rok i powiem szczerze, że Pani ilustracje to najlepsze dopełnienie tych wspaniałych opowiadań. To jedna z nielicznych serii książeczek po które sięgam nie tylko by czytać, ale by oglądać. Wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Mam wrażenie że mamy bogactwo książek równie ciekawych mądrych co urodziwych. Moja regał z książkami dla dzieci niebezpiecznie trzeszczy w szwach.

      Usuń
    2. Zmieniłam półkę na regał i wyszedł dziwolążek gramatyczny. A niech tam!

      Usuń