wtorek, 20 sierpnia 2013

kolekcja dziecka










Troszkę odgrzewanych kotlecików sprzed lat.

Klasyczne bajki: 
Kot w butach, 
Bajka o rybaku i złotej rybce
Smok Wawelski
Jaś i Małgosia 
opowiedziane na nowo przez Jarosława Mikołajewskiego i Grzegorza Kasdepke. Wydawca- Agora. Czytają Magda Umer i ( a właściwie albo) Wojciech Mann

Jaś i Małgosia i Smok Wawelski ( co mile łechce mój wybujały patriotyzm lokalny) ukazały się właśnie w Niemczech http://storyteller-verlag.de/#5



Obrazki ze Smoka wstawię później, bo jeszcze nie doleciał na elektronicznych błoniastych skrzydłach


6 komentarzy:

  1. Z całej serii najbardziej lubimy "Smoka" i "Czterech muzykantów" (za niesamowity humor, również w ilustracjach) oraz "Kota w butach" (też jest Bardzo śmiesznie, a do tego zaskoczyła nas pani całkiem inna kreską). I tak trochę żałujemy, że cała seria nie była duetu EW&GK, chociaż wszystkie ilustracje trzymały wysoki poziom. "Brzydkie kaczątko" było natomiast namalowane bardzo lirycznie. Nigdy nie widziałam ładniej zilustrowanej tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oblana miodem, omdlewając - DZIĘKUJĘ BARDZO.
    Co do Brzydkiego kaczątka. W dzieciństwie uwielbiałam tę wersję: http://www.book.hipopotamstudio.pl/?p=268

    Zachwyt nad lekkością i celnością pędzla mistrza Grabiańskiego trzyma mnie zresztą do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilustracja Z Jasia i Małgosi bardzo na mnie działa. Ale tak bardzo bardzo, jest przepiękna, mogę na nią patrzeć godzinami. Bajki stoją od bardzo dawna, czytałam je Matowi, czytałam Mimowi, a i jeszcze Ich dzieciom będę czytać :) Nigdy w życiu nie przypuszczałabym, że będę to mogła powiedzieć oko w oko :)
    Zaszczyt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę sięgnąć do nich po raz enty i pooglądać jeszcze raz ilustracje. Teraz, natychmiast! Ogromnie podoba mi się to, że nie są takie oczywiste, a dobór kolorów jest niesamowity. To, jak się przenikają, jak cudownie stwarzają bajkowy nastrój. Ludzie to ale mają talent! :)

      Usuń
    2. Z Jasio Małgosinych szczególne lubię tę z wodą- raz że to czułe wspomnienie wakacji na Mazurach, a dwa ze jakoś mam wrażenie udało się pokazać,ze oni są za mali na ten duży świat. Piękny, ale groźny.

      Usuń