poniedziałek, 7 stycznia 2019

Nomen omen- Katastrofa


To imię zobowiązuje. Jeśli nie pętla czasowa z  przedłużeniem terminu konkursu to  supełek na synapsach uczestników z godziną dwunastą która raz jest północą raz południem.

Jak nie kumulacja pilnych spraw zawodowych, 
to zmowa akwizytorów, listonoszy i kurierów ( te! zadzwońmy jednocześnie na komórkę, stacjonarny i do drzwi), 
koleżanki nie widziane od lat, które dzwonią ot tak pogadać co u mnie słychać, 
sąsiadka która chce mi opowiedzieć ze szczegółami jak Dzisiejszy Dzielny Rząd trudzi się aby naprawić błędy i złodziejskie afery poprzedników,  
komputer, któremu przestają działać klawisze kopiuj /wklej/zapisz i konieczność przesiadki na stareńki sprzęt, który ze starczą złośliwością roztacza przede mną  wachlarz geriatrycznych niemożliwości.

No ale dzieci, dzieci ( do lat stu) dopisały

zobaczcie:
Siedmioletnia Ada i Kaczka Katastrofa na karnawale  w Wenecji. Ten hipnotyzujący wzrok! Ta postawa w lekkim kontrapoście. Padam z wrażenia niczym konfetti.

Kaczka dziesięcioletniej Heleny która zawija kolorowym światem zewnętrznym, aż miło.




Pochłonięta przez radosne rytmy filuterna Katastrofa 11 letniej  Julitki




I smutna Katastrofcia sześcioletniego Szymona. Wszystko jest takie smętne i wydłużone niczym lejące się ślozy:  I łapki i dziób i nawet oczy. Falujący padół łez. Wyższa szkoła jazdy- umieć pokazać emocje bohatera.

Praca pięcioletniej Wandy. Oddajmy głos samej Artystce:
"U Kuzynostwa zaczęłam Rysować Mama mi wcześniej Powiedziała że będzie konkurs na Portet katastrofy. To jest katastrofa za zielonymi Dżwiami Ona ma gips i ona ma czarną farbę i pędzla w Rękach."


Najmłodsza uczestniczka naszego konkursu
trzyletnia Inka narysowała najbardziej puszystą kaczuchę. Brawo.




a tu mocni gracze- rodzeństwo
Zosia

  Zosia i Paweł za  pomysłowość i użycie z inwencją nietypowych materiałów 
otrzymują  wyróżnienie kalendarz Pana Kuleczki na 2019!





Babcia Dorotka, Mama Dominika , Adaś i Wojtuś są autorami tego kulistego profesjonalnego portretu. 
Czapki z głów.
Czujecie, jak mi żal że nie mam więcej nagród do rozdania?





Gdzie trzeba puchata, gdzie trzeba ostra kaczucha Magdy.
Jedna z kilku- wybrałam najbliższą sercu i oku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a od tego momentu zaczynają się prace które możemy zobaczyć dzięki przedłużeniu terminu konkursu. 
Warto było-zobaczcie:

Przesłodka Katastrofa Mgduśki. Te fig-larne nóżki!!!



Przedraczna i pełna malarskiego rozmachu Katastrofa Tadeusza. Bardzo mi się podoba, ale wiecie z taką jednak nutką respektu- z taką Katastrofcią ( wzrok jak Rentgen!)  żartów  nie ma.





Katastrofa Janiny nad poziomy wylata. Wystarczy spojrzeć na niedźwiedzia trzymanego w skrzydle XXXL.
No i motylek- Matka Natura powinna wyciągnąć estetyczne wnioski.




Katastrofa, która straciła głowę za sprawą twórczych działań Mamy  Kasi i 4 letniego Michała. "Dziwna jakaś" zdiagnozował Michał i trudno się z chłopakiem nie zgodzić. Ale główka- sami przyznacie- trafiona w punkt.




Sześcioletnia Olga, która zmieniła zdanie na temat konkursów plastycznych, gdy dowiedziała się o nagrodzie. Absolutnie swój człowiek, który ma fisia na punkcie książek.

 No i Katastrofa,  z takimi nogami-  Naomi Campbell wśród kaczek. 




Sześcioipółletni Staś złapał Katastrofę i w ruchu i charakterze postaci.

Nie wiem co Katastrofa ośmioipółletniej Leny trzyma w łapie, ale nie chciałabym być tym czymś!
Wygląda na mocno wkurzoną. Bardzo soczyste kolorki i u obojga rodzeństwa- mniam!



i teraz podstępny zabieg socjopatyczny odwołujący się empatycznie do uczuć Jury Krakowsko- Częstochowskiej
przejedzona Katastrofa spod choinki Justyny.





Praca Leona-  Kuleczkowe towarzystwo w jego wykonaniu, jest kurczę blade (kaczę żółte!) SYMPATYCZNIEJSZE niż moje. Musze się nad tym poważnie zastanowić!





I druga praca Leona- jak fajnie Pan Kuleczka macha ręką!


Spektakularna Katastrofa dietetyczna w wykonaniu 10 letniego Igusia



I rysunek siedmioletniego Piotrusia.
 Co za dynamizm. Co za oko do szczegółów- korki na kaczych butach, impet piłki, pieśni i transparenty kibiców. Widać, że się chłopakowi nie chciało do końca kolorować, ale rysunek jest na pięć. Stara szkoła przeze mnie przemawia, na dzisiejsze to  rysunek na szóstkę.
Chłopaki dostają drugie wyróżnienie- kuleczkowy kalendarz na przyszły rok.



Widzę że popełniłam błąd umieszczając kiedyś na obrazku czerwone narty Katastrofy- powinna mieć właśnie takie jak zmalowała Janeczka. Pragnę zwrócić uwagę Szanownych Państwa na płatki śniegu- każdy inny!

Bardzo podoba mi się kompozycja w pracy Majki- dzięki tej kolorowej przestrzeni dookoła smutna Katastrofa jest jeszcze bardziej rozczulająca.


I jeszcze trzy znakomite zawodniczki:
Kaczka Mamy Kasi -sonnambuliczna w rozwianych welonach, ze skromnie spuszczonymi oczętami




urocza Kaczucha Malwy - wyraz oczu i dzioba trudny do zapomnienia


i bardzo pomysłowa  kaczka Melanii, ten dziób i kacze stopy , no ludzie!


I  ostatnie zgłoszenie w konkursie- koleżanka Greta "lat prawie cztery"






która zadała decydujący cios wprost w mój splot serdeczny tą oto...
...Katastroficzną rodzinką! 


Główna nagroda  - kupon na 100 złotych do wydania w internetowej księgarni 
dla Grety!

Wyróżnionych poproszę o namiary domowe, chcę wysłać kalendarze. 
Adres mailowy Zwyciężczyni- a raczej jej Mamy Kasi przekażę Wydawcy.

Dziękuję wszystkim uczestnikom. To była piękna Katastrofa.

23 komentarze:

  1. Czekałam z utęsknieniem nie tylko na konkursowe portrety, ale i (może głównie) na komentarze Jury K-C. Uwielbiam! 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jura przygotowując ten wpis co i raz widziała się w roli jakiejś postaci antycznej: Europy, Sabinki porywanej na wszystkie strony. Gdy do gry wkroczył zbiesiony komputer i jego przewody, byłam już niczym Laookon z synami w oplocie wrażych węży.

      Usuń
  2. Ela ❤ co za niespodziewanka! Greta zaczęła właśnie skakać z radości po sofie na wieść o wygranej. Wszak to jej pierwsza w życiu. Lepszego prezentu na urodziny nie mogła sobie zrobić.

    Obiecała ci też wysłać oryginał katastrofalnej rodziny, tylko najpierw musi sama nacieszyć nią oczy 😊

    Postulujemy też niniejszym o muzeum Kaczki Katastrofy! Takie wspaniałe tu okazy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne prace😘 Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Macham ja, macha żółtym skrzydłem Katastrofa.

      Usuń
  4. Hurrrra! Skaczmy pod sufit i zjeżdżamy po chodach, by wznieść się ponownie!! Hunowie uradowani szalenie, Matka szczęśliwa, Li wznosi okrzyki! Kochamy Twoje kalendarze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rety - skaczEmy i zjeżdżamy dpo Schodach ;) (to ostatnio najlepsza rozrywka Huniej bandy).

      Usuń
    2. Chwała Hunom zakończonym narzędziem rysunkowym!

      Usuń
  5. Jak zawsze przy Twoich konkursach żal mi Ciebie, że musiałaś wybrać.

    A Katastrofy piękne!! - takie wiadra inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Frajda z konkursowych prac i szarpiące mną dylematy statystycznie się zerują, ale szarpie mną niczym łódeczką na obrazach Ajwazowskiego...

      Usuń
  6. Chylę czoła przed Młodzieżą stłoczoną na podium i ściskam pracowite łapki! I mnie rozczula widok, jak te brzdące w pocie czoła malują, tną i sklejają, niesione motywacją bliską mojemu sercu 😊 I, ekhem, mam takie wrażenie, że moja grupa wiekowa (100 minus) nie była jakoś przesadnie reprezentowana, co to może znaczyć...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje możliwość, że nam starszakom spierniczały w Święta arterie...

      Usuń
    2. Ja (matka tej od Naomi) miałam jakiś zapęd do wykonania ciasteczkowy historia Katastrof, ale zostałam zdecydowanie stłumiona przez pozostałych dorosłych (bo nam się oponki rozrosły...)

      Usuń
    3. Ciasteczkowych miało być...

      Usuń
  7. Ależ katastroficzny urodzaj! ❤️
    Fantastyczna robota! Macham do wszystkich Artystów, a na cześć Zwyciężczyni fanfary!!

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany jakie cuda! :D

    Mnie bardzo wzruszyla ta Katastrofa trzyletniej Inki - jak pieknie widac anatomie ukladu krwionosnego! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układ krwionośny...aaaaa...a ja to brałam za burzliwe życie wewnętrzneeeee.

      Usuń
  9. Wspaniałe! Brawa dla wszystkich artystów.
    A taki "biurowy" kalendarz Pan Kuleczkowy na 2020? Ja bymu siebie widziała. No i z konkurem dla starszaków! :) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ograniczenie wieku dzieci do lat stu udaremniło Ci udział w konkursie?

      Usuń
  10. Wstawię komentarz Ady, który nijak podobno nie chciał przejść przez blogowe przewody:

    “Jakie piękne prace! Nie mogę się oderwać od tej galerii. Szczególnie ujął mnie pies Pypeć na rysunku Leona, te błękitne oczy i ten uśmiech! I Katastrofa-piłkarz Piotrusia... Doskonale rozumiem brak kolorów tam, gdzie brak akcji. A Katastrofcia Grety rozczula bardzo. I sama Greta też. Gratulacje dla wszystkich!
    Inka cieszy się z uznania dla własnej znajomości anatomii i jak tylko zrozumie, co to jest, zawsze już bedzie twierdzić, że o nic innego jej nie chodziło. (Katastrofa jest nam z wielu powodów bliska ;)) Chwilowo to głównie wzmianka o jej wieku rozpiera ją dumą. W końcu doczekała się tej trójki, a to już prawie, jakby dogoniła siostrę.
    Marzą nam się wasiuczyńskie warsztaty w okolicach Monachium - w Brukseli minęliśmy się o parę dni! Ubolewamy bardzo i prosimy o cynk, gdyby zgłosiła sie Bawaria!
    Ada“

    OdpowiedzUsuń