wtorek, 12 grudnia 2023

Isaac Bashevis Singer

To moja interpretacja książek Singera. Niezbyt dosłowna, by nie powiedzieć wręcz ta jem ni cza. Sama nie bardzo wiem o co chodzi. Gwiazda to szczęście, czy może wręcz przeciwnie? Te ciemne niewyraźne postacie biegną na ratunek, czy na wyścigi- po skarb? Czy widzimy tu zderzenie dwóch światów, doczesnego i przyszłego, czy ta rozpękająca się gwiazda to...

No właśnie nie wiem.

W każdym razie zobaczyłam to i musiałam namalować.



Obrazek malowany akrylem na płótnie w formacie 32x40cm. 
A to jego fragmenty:









Ciekawa jestem co Wy w tym zobaczycie. Napiszcie słówko.

16 komentarzy:

  1. Cos pęka , płacze ale coś innego stoi niewzruszone.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to piękne. Jakiś skarb spadł z nieba, jego okruchy rozniosły się po świecie i odkształcają rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lustro w Królowej Śniegu, tylko w tę dobrą stronę. Ciekawy, wart wdrożenia pomysł.

      Usuń
  3. Zaintrygowała mnie obecność słowa tehom,
    które istniało przed pojawieniem się światła, w pierwszym dniu stworzenia.
    Dla mnie Twoja gwiazda przemierza głębokości i przepaście by rozdać swoje światło w bezgranicznej Miłości.
    A jej okruchy wirują po świecie i jeśli komuś „wpadną do oka widzi wszystko piękniejszym, a jeśli do serca staje się lepszym” i potrafi kochać. Jola S.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życie to mozaika. Wielkie rzeczy zbudowane są z okruszków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gwiazda to tajemnica. Tajemnica która dlugo w nas dojrzewa. Gdy dojrzeje - wydostaje sie na zewnatrz. ROZ-Poznajemy ja kiedy jest juz na zewnatrz. Stajemy w dylemacie: cos utracilismy czy zyskaliśmy…

    OdpowiedzUsuń
  6. No i się stało! , światło przyszło w ciemności i nic go nie powstrzyma, każdy może z niego zaczerpnąć choć czasem możns się skaleczyć ale warte jest tej ceny. Piękny obraz bo prawdziwy w wielu aspektach bo taks jest dobra
    SZTUKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Światło zaś świeci w ciemności i ciemność go nie ogarnęła.

      Usuń
  7. Adam Hanuszkiewicz17.12.2023, 20:46

    No, powiem ci …. Dokładnie w tym samym siedzę, grzebię w historii , zły jestem że tak póżno. Ale małomiasteczkowa rzeczywistośc typowego Sztetla wciąga detalicznymi historyjkami. Historia i historyjki. Łączę to i ilustruję trochę inaczej, opowiem ci, trochę steampunkowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Steampunkowo! Takiego Hanuszkiewicza nie znam. Ciekawam.

      Usuń
  8. Dzieki Elu, za obrazek i za opowieść o nim.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam sztukę przy której można się zatrzymać!

    OdpowiedzUsuń